Pokud spravujete nějaký systém, určitě mi dáte za pravdu, že není vždy úplně jednoduché obejít se bez technických problémů. Jejich zdroj může být v hodně věcech. Většinou je to jednoduše chyba, které se dopustil jeden ze zaměstnanců. V některých případech se ovšem nemusí jednat o chybu systému, ale o nabourání se do interních systému nějakým člověkem.
Situace, kdy k nějakému problému či výpadku webu dojde, je velice stresující. Z vlastní zkušenosti vím, jak dokáží lidé šílet, když se něco takového stane. Je ale opravdu nutné hned šílet? Zde pro vás máme :
1. Zachovejte chladnou hlavu. Je mi jasné, že obavy, co na to řekne váš nadřízený, jsou velké a dokáží člověka rozhodit. V takové situaci ale je nutné, abyste byli v klidu. Jedná se totiž mnohem lépe, když nejste ve stresu.
2. Komunikujte. Jakmile se nějaká taková situace stane, musíte komunikovat. Jak se svými kolegy, tak se zákazníky. Je nezbytné, aby zákazníci byli obeznámeni s tím, že o výpadcích víte a pracujete na nich. Je to také dobrá ukázka, že vám výpadky nejsou jedno a jako firma na nich neustále pracujete a snažíte se je co nejdříve odstranit.
Kromě komunikace s vnějším světem je důležitá také interní komunikace. Pokud o situaci bude vědět více lidí, dokáže jich také více poradit a pomoct. V žádném případě se nesnažte řešit situaci sami. Je také podstatné, aby se o situaci dozvěděl někdo nad vámi. Tím se stres z reakce vedení sníží a budete moci lépe pracovat.
3. Identifikujte problém. Důležité na řešení problému je znát jeho podrobnosti. Asi mi dáte za pravdu, že řešení problému se podstatně zlepší, když víme, v čem problém spočívá. S kolegy tedy zkuste přijít na to, kde je problém. Po identifikování problému určitě neprodleně problém začněte řešit.