Jak si pokazit pohovor na 10 způsobů

Jak si pokazit pohovor na 10 způsobů

Pokud chcete uspět na každém z Vašich pohovorů, je potřeba se zaměřit na tyto oblasti:

Pracovní pohovor

  1. doba příchodu,
    • důležité je včasný příchod (případně o 10 minut dříve), protože i dochvilnost se u pohovoru hodnotí.
  2. špatně zvolené oblečení,
    • není zapotřebí mít na sobě takové oblečení, ve kterém se necítíte zrovna dobře. Zvolte takový oděv, ve kterém se budete cítit příjemně a zároveň bude působit na druhé vkusně a vhodné k dané příležitosti (pro ženy platí žádné výstřihy a odkrytá ramena),
  3. podám nebo nepodám ruku správně?!,
    • podání ruky ala leklá ryba znamená přílišnou poddajnost, naopak příliš pevné podání ruky znamená arogantního člověka.
  4. pomlouvání předchozí firmy,
    • nemluvit špatně o předchozím zaměstnavateli (personalisté si řeknou „nebude tak mluvit i o nás?“).
  5. důraz na peníze,
    • peníze jsou v životě každého víceméně důležité, ale není vhodné se na finanční ohodnocení zeptat hned na úvod pohovoru. Vhodné je se na toto zeptat na konci pohovoru.
  6. mám být vlezlý/á?,
    • není třeba se chtít zalíbit každému, podlézaví lidé nepůsobí věrohodně a důvěryhodně.
  7. řeč na věci mimo pracovní pohovor,
    • netřeba mluvit o dění na druhém konci polokoule u pohovoru, personalistu zajímají věci týkající se Vašeho pracovního zařazení, Vašeho vzdělání a vhodných vlastností právě proto, aby Vás poznal. Nepotřebuje znát všechno dění  kolem opačné polokoule.
  8. lež,
    • ne nadarmo se říká, že lež má krátko nohy. Lhaní u pohovoru působí nedůvěryhodně. Pokud na něco nechcete odpovídat, na rovinu to personalistovi řekněte, ale nelžete. Ubíráte si body z pohovoru sami sobě.
  9. strojení,
    • chovejte se přirozedě a ne strojeně. Personalista Vás chce poznat takové, jací opravdu jste a ne takové, na které si hrajete. Proto je důležité, aby na pohovoru bylo Vaše chování spontánní.
  10. stížnosti
    • na stížnosti na téma např. předchozího zaměstnavatele, špatné známkování ve školním prospěchu apod. u pohovoru není místo. Stížnosti ani litování není vhodné, protože tím dáváte najevo, že si nejste jisti sami sebou a schováváte se za stížnosti.

Pracovní pohovor

Pokud chcete na pohovoru uspět, zaměřte se na tyto časté chyby a věřte, že uspějete. Jinou otázkou je, jestli budou personalisté (případně majitelé menších firem) věrohodní v tom, koho hledají – pokud hledají zaměstnance z minuty na minutu, zřejmě nebudou hledět na  vzdělání, ale na to, kdy může dotyčný/á nastoupit, což také není dobré. Ale rozhodně je vždy lepší udělat první dojem výborný, než-li špatný.

Pages:
Edit