Jak si pokazit pohovor na 10 způsobů
Pokud chcete uspět na každém z Vašich pohovorů, je potřeba se zaměřit na tyto oblasti:
- doba příchodu,
- důležité je včasný příchod (případně o 10 minut dříve), protože i dochvilnost se u pohovoru hodnotí.
- špatně zvolené oblečení,
- není zapotřebí mít na sobě takové oblečení, ve kterém se necítíte zrovna dobře. Zvolte takový oděv, ve kterém se budete cítit příjemně a zároveň bude působit na druhé vkusně a vhodné k dané příležitosti (pro ženy platí žádné výstřihy a odkrytá ramena),
- podám nebo nepodám ruku správně?!,
- podání ruky ala leklá ryba znamená přílišnou poddajnost, naopak příliš pevné podání ruky znamená arogantního člověka.
- pomlouvání předchozí firmy,
- nemluvit špatně o předchozím zaměstnavateli (personalisté si řeknou „nebude tak mluvit i o nás?“).
- důraz na peníze,
- peníze jsou v životě každého víceméně důležité, ale není vhodné se na finanční ohodnocení zeptat hned na úvod pohovoru. Vhodné je se na toto zeptat na konci pohovoru.
- mám být vlezlý/á?,
- není třeba se chtít zalíbit každému, podlézaví lidé nepůsobí věrohodně a důvěryhodně.
- řeč na věci mimo pracovní pohovor,
- netřeba mluvit o dění na druhém konci polokoule u pohovoru, personalistu zajímají věci týkající se Vašeho pracovního zařazení, Vašeho vzdělání a vhodných vlastností právě proto, aby Vás poznal. Nepotřebuje znát všechno dění kolem opačné polokoule.
- lež,
- ne nadarmo se říká, že lež má krátko nohy. Lhaní u pohovoru působí nedůvěryhodně. Pokud na něco nechcete odpovídat, na rovinu to personalistovi řekněte, ale nelžete. Ubíráte si body z pohovoru sami sobě.
- strojení,
- chovejte se přirozedě a ne strojeně. Personalista Vás chce poznat takové, jací opravdu jste a ne takové, na které si hrajete. Proto je důležité, aby na pohovoru bylo Vaše chování spontánní.
- stížnosti
- na stížnosti na téma např. předchozího zaměstnavatele, špatné známkování ve školním prospěchu apod. u pohovoru není místo. Stížnosti ani litování není vhodné, protože tím dáváte najevo, že si nejste jisti sami sebou a schováváte se za stížnosti.
Pokud chcete na pohovoru uspět, zaměřte se na tyto časté chyby a věřte, že uspějete. Jinou otázkou je, jestli budou personalisté (případně majitelé menších firem) věrohodní v tom, koho hledají – pokud hledají zaměstnance z minuty na minutu, zřejmě nebudou hledět na vzdělání, ale na to, kdy může dotyčný/á nastoupit, což také není dobré. Ale rozhodně je vždy lepší udělat první dojem výborný, než-li špatný.
Pages: